Testing-Based Automatic Grading: A Proposal from Bloom's Taxonomy.
A Survey of Successful Evaluations of Program Visualization and Algorithm Animation Systems.
Exploring the role of visualization and engagement in computer science education.
Enhancing learning management systems to better support computer science education.
VAST: Visualization of abstract syntax trees within language processors courses
Active learning of greedy algorithms by means of interactive experimentation
ACM SIGCSE Bulletin
Lauri Malmi
Ari Korhonen
Jaime Urquiza-Fuentes
Guido Rößling
Thomas L. Naps
Isidoro Hernán-Losada
Aprendizagem de iniciantes em algoritmos e programação: foco nas competências de autoavaliação
Interpretações da Taxonomia de Bloom no Contexto da Programação Introdutória
Ferramenta de apoio às fases iniciais do ensino de linguagens formais e compiladores
Ambiente Integrado à Plataforma Moodle para Apoio ao Desenvolvimento das Habilidades Iniciais de Programação
The educational insights and opportunities afforded by the nuances of Prim’s and Kruskal’s MST algorithms
VCom: Uma Abordagem para Modelagem de Ambientes Colaborativos para Apoiar a Aprendizagem