COGNITOR: Um Framework Baseado na Linguagem de Padrões COG-LEARN
Planning Learning Activities Pedagogically Suitable by Using Common Sense Knowledge
Filling out learning object metadata considering cultural contextualization
Bridging the gap among cultures
A framework to support the design of learning objects based on the Cog-Learn Pattern Language
Can Common Sense uncover cultural differences in computer applications?
SBIE 2007.
SBIE 2007. - Artigos Resumidos
SBIE 2006. - Artigos
SBIE 2006.
WIE 2008. - Artigos
WIE 2008.
Junia Coutinho Anacleto
Vania Paula de Almeida Neris
Silvia Helena Zem-Mascarenhas
Muriel Godoi
Américo Talarico Neto
Henry Lieberman
How Can Common Sense Support Instructors with Distance Education?
Folksonomia e Taxonomia aplicadas ao Processo de Indexação e Organização de Jogos Educacionais
Uso de Conhecimento de Senso Comum para Atender a Requisitos Pedagógicos no Planejamento de Ações de Aprendizagem
Ambiente para criação de jogos educacionais de adivinhação baseados em cartas contextualizadas
Cognitor: o que os Professores têm a dizer
Mapas Conceituais como Árvore Navegacional de Conteúdos Web: Um estudo de Caso sobre o Cognitor