Limitations of Student Control: Do Students Know When They Need Help?
Educational Software Features that Encourage and Discourage "Gaming the System".
Sensor-free automated detection of affect in a Cognitive Tutor for Algebra.
The Cognitive Tutor Authoring Tools (CTAT): Preliminary Evaluation of Efficiency Gains.
Defining ill-defined domains; a literature survey
Toward tutoring help seeking
Kenneth R. Koedinger
Bruce M. McLaren
Ido Roll
Ryan Shaun Joazeiro de Baker
Adriana Maria Joazeiro Baker de Carvalho
Jonathan Sewall
Mineração de Dados Educacionais: Oportunidades para o Brasil
Utilizando Agentes Pedagógicos Animados como uma abordagem não restritiva ao Gaming The System
A Contradiction-driven Approach of Learning in Discovery Learning Environments
Dicas inteligentes no Sistema Tutor Inteligente PAT2Math
Sistemas de Autoria para Construção de Ambientes Interativos de Aprendizagem Baseada em Agentes
Remediação de erros baseada em Múltiplas Representações Externas e classificação de erros aplicada a Objetos de Aprendizagem Inteligentes